manonroos.reismee.nl

Nog meer Amerika

Haaaaallloo!!

ik heb weer veel meegemaakt de afgelopen de tijd, vorig weekend ben ik naar de state fair geweest, daar hebben ze een kermis, heel veel (raar) eten, denk aan gefrituurde oreos, marses and snickers.. Ook hebben ze allemaal hallen met allerlei dieren, ik heb echt een mega eend gezien, een fluffy konijn en llama’s. Buiten staat er ook farm equipment waar je op kan klimmen en bekijken. Genoeg te doen dus! Was echt een leuke dag. Die maandag had ik mijn eerste musical rehearsal, dat was erg leuk. Volgende week moet ik weer een avond!

Het weekend daarna ben ik naar een football game geweest, een sleepover gehad en hebben we met een hele groep in de avond auto hide en seek gespeeld. Errug leuk! Zondag maar wat slaap in gehaald, en naar de kerk geweest en geluncht bij een of andere tent waar de gemiddelde leeftijd boven de 65 lag, was wel heel lekker!

Deze week was het spirit week, elke dag ga je verkleed als iets wat beschreven wordt, het algehele thema was superhero. Maandag was het muscle top day, dus liep ik natuurlijk ook in een muscle top. Dinsdag was het pair day dus liepen ik en wat andere exchange students in onze mooie gele STS shirts, leuke reacties op gekregen. Op cape day was er een sub (vervanger) die droeg de cape van sinterklaas, ik had het aan hem gevraagd en hij wist wie het was want hij vertelt in kerken over st nicolas.

Van het weekend zijn mama en karri jarig, en heb ik andere leuke dingen op de planning, dus dat wordt vast een leuk weekend!

Deze week heb ik ook met Noa geskypt, mn Hollandertje die nu in Louisiana is voor haar exchange year. Erg leuk om het over onze verbazingen van het land te hebben, ook al zit ze aan de andere kant van Amerika, er zijn toch wel aardig wat overeenkomsten. Zoals over Obama, mijn klasgenoten kunnen niet geloven dat hij in Europa toch als een best ‘’goede’’ president wordt gezien.. Nu ik hier ben kan ik wel begrijpen wat ze minder aan hem vinden.. Volgens mij wordt ik wel een beetje een nationalist, als je aan de andere kant van de wereld zit begin ik wel te snappen wat er zo leuk is aan Nederland, we hebben het zo slecht nog niet daarzo. Ook die kleine dingen zoals hoge teen met Babette en monsieur Paul met Jackie.. Er zijn wel andere dingen voor in de plaats gekomen hoor!

Volgens mij hebben deze mensen hier een beetje een verslaving voor kleenex. In elk klaslokaal of openbare gelegenheid staan overal boxes met kleenex waar de meeste mensen dan ook gebruik van maken. Dat zijn van die kleine dingen, die opvallen als je er niet aan gewend bent. Ik heb ook mijn eerste politie ervaring gehad, Bryan drove me to school en we reden 30 miles ph in een school zone waar je eigenlijk maar 20 miles ph mag, maar dat wist hij niet so we got pulled over!! Geen ticket maar wel een ervaring rijker.

Ook hadden we deze week het geluk om another firedrill mee te maken, dat doen ze hier blijkbaar elke maand, leuk. Het duurt niet langer dan vijf minuten en is een goede manier om even je benen te strekken. Volgens mij heb ik op het revius maar 1x een fire drill gehad en toen was ik in Wenen voor een exchange.

Je hebt hier trouwens nooit nooit nooit les uit val, ze vinden altijd iemand om de les op te vangen, wat een mazzel heb ik toch! Gister waren grandma Vi and Karri aan het praten over eekhoorns, ik was bezig maar hoorde op eens dat woord en ik dacht dat ze in het Nederlands aan het praten waren, maar wat blijkt het was acorns (eikels). Kinder surprise eieren zijn verboden hier!! Ook hebben ze geen lipton ice tea sparkling and normale kaas. Bij walmart hebben ze wel gouda kaas (hoe ze gouda uitspreken, o o o kan echt niet hoor) en edammer kaas. Was wel lachen om te zien, ik maak er wel een foto van!

Over foto’s gesproken (mooi bruggetje), ik zoek een app voor mijn computer and iphone om een online foto album te maken, omdat deze site niet echt heel handig werkt.. Dat komt nog, tips altijd welkom! Ik ga proberen regelmatig te bloggen, ongeveer 10 a 14 dagen tussen mn blogposts!

Deze blog werd iets langer dan verwacht, en ik hoop dat je er nog een touw aan vast kunt knopen! Liefs Manon

Reacties

Reacties

Henk

Leuk verhaal weer!!

Kijk eens of Google+ werkt voor je...

X

familie Marrewijk

Hallo Manon wat maak jij veel mee in dat Amerika, het is leuk dat je alles online zet dan kunnen wij ook meegenieten, nog veel plezier voor je het weet zit je gewoon weer in Nederland groetjes en een knuffel Anita

Juliette

Wat leuk om te lezen weer, Manon! Leuk om over de gebruiken te horen die je niet in films ziet. Haha gefrituurde marsen, moet niet gekker worden! X

Noa

Heerlijk je verhalen te lezen!! Skypen was heerlijk ! Mis je wel hoor met je lekkere accent!!!
Snel weer skypen!
Dikke kus,
Je lekkere hollandertje noa

Manon

Leeeeuuuuk!!!! Ik vind het ook jammer dat we never nooit uitval hebben :(

Nynke

HAHAH die reactie van "manon" was ik. Ik weet niet waarom ik daar manon heb, het wordt allemaal minder

sharon

hahahaha leuk hoor xx

Riëtta

Wat maak jij veel mee. Erg leuk om te lezen ook. Ik hoop dat je Sports classes lukken. Ik zou zo graag eens om het hoekje willen kijken.
Veel plezier nog.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!